K2 är redo för en ny vinter
K2s monter på Ispo är alltid en snackis. I år hade det byggt upp ett scoutläger för att visa att de är minst sagt redo för en ny vinter.
K2 är redo för en ny vinter Läs mer
K2s monter på Ispo är alltid en snackis. I år hade det byggt upp ett scoutläger för att visa att de är minst sagt redo för en ny vinter.
K2 är redo för en ny vinter Läs mer
Skidvärlden är full av funktionsmaxade produkter. Därför är det extra kul när raka motsatsen blir en oväntad försäljningssuccé.
Volvo och Poc är två svenska varumärken intimt förknippade med säkerhet. Nu inleder de två ett samarbete för att hitta nya lösningar.
Poc och Volvo i säkerhetssamarbete Läs mer
Den amerikanska skid- och snowboardorganisationen SIA (Snowsports Industries America) har märkt ett ökat intresse för längdåkning i USA. För att möta det intresset ger de längdåkning plats i de två demodagar som avslutar SIA Snow Show.
Längdåkning hett i USA Läs mer
Idag öppnar Stadium den första butiken med enbart produkter från det egna varumärket Everest. Butiken öppnar i Lindvallen och kommer att anpassa sitt sortiment efter aktuell årstid och vara säsongsöppen. Fler butiker kan öppna även om Stadium ser Lindvallen som en testbutik i första hand.
Everest blir egen butik i Lindvallen Läs mer
Giro Snow, Giros produkter för snösport – främst goggles och hjälmar, har en ny svensk distributör. Den nya distributören blir därmed en ännu mer komplett vinterleverantör.
Giro Snow får ny svensk distributör Läs mer
Norrlandsgatan Functional Winter Week är en vecka då sportbutikerna på Norrlandsgatan i Stockholm samarbetar för att marknadsföra gatan som den självklara shoppingplatsen för sportintresserade. Samtidigt bjuds butikspersonal från hela Stockholm in till seminarium och utbildningar innan butikerna öppnar på morgonen.
Mycket att lära på Norrlandsgatan Läs mer
I februari får återigen Sveriges främsta skidbutiker chansen att testa nästa säsongs produkter när Pro Ski Intro hålls i Vemdalen.
Nästa säsongs skidor i Vemdalen Läs mer
Crowdsourcing har kallats ett av de mest intressanta sätten för företag att i framtiden interagera med slutkonsumenter. Rätt använt kan crowdsourcing lyfta både försäljning och varumärke, menar expertisen.
Crowdsourcing – Framtidens produktutveckling: Mer makt åt kunden Läs mer