Adidas storsatsar på fotboll
Med nya skor, ny matchboll till fotbolls-VM och nya landslagströjor för bland annat Spanien, Tyskland och Sverige ska Adidas nå två miljarder euro på enbart fotboll.
Med nya skor, ny matchboll till fotbolls-VM och nya landslagströjor för bland annat Spanien, Tyskland och Sverige ska Adidas nå två miljarder euro på enbart fotboll.
Jeniersth Sport heter ett av Sveriges färskaste sportvarumärken. Med design, funktion och bra pris vill Jesper Hane utmana de stora på marknaden.
Årets snyggaste fotbollströja används bara i en enda match – AIKs avslutningsmatch på Råsunda.
Efter år av nej har nu FIFA bytt åsikt och sagt ja till att elektroniska system för att avgöra om det är mål eller inte ska införas till VM 2014.
Adidas och Nike slåss om att vara störst och bäst i fotboll. Efter EM är det klart att Adidas sitter kvar på tronen.
Efter bara fyra år tillsammans meddelar Nike att de vill sälja Umbro för att fokusera på egna projekt.
Lagom till premiären för Allsvenskan visade Adidas upp de nya matchtröjorna för AIK, Blåvitt och Djurgården. I år med lite poesi i nacken.
Unihoc har utvecklat vad de säger är världens första kompositklubba för innebandy.
Eastons svenska dotterbolaget har under det senaste året positionerat sig på hockeymarknaden och har samtidigt kraftigt ökat sina marknadsandelar. Nu siktar vd:n Alex Vega på att äta en ännu större del av hockeykakan.