Första officiella uttalandet från Amazon: ”Vi kommer vinna de svenska kundernas förtroende.”
Amazons svenska lansering är en av de största snackisarna hösten 2020. Idag kom ett första officiellt uttalnde från bolaget om den svenska lanseringen.
Amazons svenska lansering är en av de största snackisarna hösten 2020. Idag kom ett första officiellt uttalnde från bolaget om den svenska lanseringen.
I höst händer det som många väntat på. I alla fall om vi ska tro HUI. Då etablerar sig Amazon, världens största e-handelsföretag inom detaljhandeln, i Sverige.
I takt med att butiksbesöken gick ner kraftigt under våren valde Didriksons istället på att satsa direkt mot konsument i digitala kanaler. Det fick en omedelbar effekt på försäljningen.
Nya Göteborgsbaserade varumärket Hajk har tagit fram en herrkollektion outdoorkläder med hög modegrad. En nisch där de tycker att det finns en lucka idag. Försäljningen går än så länge via egen e-handel.
Isbjörn of Sweden lanserar webbshop i USA och Kanada nu under juni månad. Chatboten Bernard kommer att vägleda kunderna till rätt storlekar och plagg.
Svenska Craft genomgår just nu en total makeover när det gäller sin digitala struktur och sitt egna onlinesälj direkt mot konsument. De kommer sjösätta en global e-handelskanal med hjälp av plattformen Centra.
Italienska sportklädesmärket Kappa öppnar en ny svensk webbshop. Fokus ligger på sport- och streetwearkläder för både herr och dam, samt kids.
Läget är fortfarande mycket ansträngt för handeln i framförallt Stockholm. Och förväntningarna på en snar vändning är låga. Men det finns också vissa ljus i tunneln.
Outdoorkedjan Addnature skänker tre procent av sin försäljning i outletdelen online mellan 24-27 april, till Svenska Turistföreningen.
Styrelsen för Sportamore rekommenderar aktieägarna att acceptera Footways erbjudande om ett uppköp. Samtidigt har Footway fått fram ytterligare investeringskapital på 150 miljoner kronor via Svea Ekonomi.