Skidor

Briko vallor gör comeback

Brikos vallor under varumärket Brikomaplus gör comeback i Sverige. Det är den finska distributören Patrol som tar hand om Brikomaplus i hela Norden plus Baltikum.

Comeback för skalplaggen

Efter flera år med fullt blås på varma plagg var det flera leverantörer som berättade att efterfrågan på skalplagg nu ökar igen. Vändningen beror på att allt fler går över till topptursåkning där de går uppför berget för egen maskin.

Douchebags går in i fas 2

Norska väskmärket Douchebags följer sin plan och går nu in i fas 2. Det innebär att de tar hand om försäljningen i Sverige själva och breddar sitt sortiment.

Tänk utanför ramen

Det sägs att man ska tänka utanför boxen men Head har istället tänkt utanför ramen och tagit bort ramen helt på sin nya goggle Solar.

En revolution i det tysta

Marker, Völkl och Dalbello slog på trumman för många produkter men frågan är om det inte är en hyrbindning som är den största revolutionen hos dem.

Martini Sportswear till Sverige

Det österrikiska klädmärket Martini lanseras i Sverige till hösten. Bakom importen står det nystartade bolaget Snowfling och Sofie Hjort.

Arcteryx släpper en pjäxa

Arcteryx ger sig in på ett helt nytt segment när till nästa säsong släpper sin första pjäxa. Och som precis när det gäller allt annat Arcteryx är det ingen dussinprodukt.

Oakley lanserar hjälmar

På Ispo kommer Oakley presentera en helt ny produktkategori – hjälmar för skid- och snowboardåkning. Två modeller finns med första året.