Rab och Lowe Alpine har ny svensk agent
Två klassiska outdoorvarumärken har ny distribution i Sverige. Sportfack kan berätta att Rab och Lowe Alpine från och med säsongen SS2021 hamnar i erfarna outdoorhänder.
Två klassiska outdoorvarumärken har ny distribution i Sverige. Sportfack kan berätta att Rab och Lowe Alpine från och med säsongen SS2021 hamnar i erfarna outdoorhänder.
I tider av hållbarhet ratas plastmaterial på löpande band. Woolly Clothing från Seattle går längst ut på miljökanten och erbjuder nu en våt dröm: vind- och vattentäta jackor i 100% merino, tvättbara i maskin.
Outdoorkedjan Addnature skänker tre procent av sin försäljning i outletdelen online mellan 24-27 april, till Svenska Turistföreningen.
Efter många år i utlandet och i Stockholm har Charlotta Malmberg landat i sin hembygd i Värnamo för att bli ny marknadschef på Pinewood.
Vi har sett hur ett flertal sport- och outdoorvarumärken har gått in för att stötta sjukvården med skyddsutrustning under coronakrisen. Det senaste exemplet är Arc’teryx som just nu producerar 30 000 skyddsrockar i egen fabrik.
Fjällräven rekryterar ny global marknadschef, som tillträder nu i april. Han efterträder Leif Öhlund som lämnade företaget under 2019. Klicka och läs vem det är!
Addnature får en ny kapten vid outdoorrodret. Med lång erfarenhet från flera tunga varumärken får nye vd:n även ansvar för miljardbolaget Internetstores GmbH:s outdoordivision.
Allt fler tillverkare och butiker inom sportbranschen slutar arbeta med produkter som innehåller PFAS-kemikalier. Nu sätter även Stadium ett slutår för fluorkarboner inom sin organisation.
Beslutet har legat i luften, men nu kunde inte Ispo hålla det öppet längre. Årets Outdoormässa i München ställs in.
Popartisten Sigrid har tagit fram en egendesignad version av Norrønas klassiska expeditionsanorak. Så här ser den ut!