Nike startar löpartävling
Nike vill motivera och inspirera fler att börja löpträna och startar därför lagtävlingen Men vs Women.
Nike startar löpartävling Läs mer
Nike vill motivera och inspirera fler att börja löpträna och startar därför lagtävlingen Men vs Women.
Nike startar löpartävling Läs mer
Nu ska det naturligt skandinaviska genomsyra Fjällräven runtom i världen, lagom till lanseringen i Kina och Ryssland. Sportfack har tidigare skrivit om att Fjällräven har en global varumärkesplattform med nytt gemensamt bild- och formspråk på gång. Nu håller den på att lanseras för fullt.
Kvalitetstid är Fjällrävens nya ledord Läs mer
Lagom till sommarens EM- och olympiska fotbollsturneringar passar Puma på att överraska fotbollsvärlden produktmässigt.
Puma lanserar unik känguruboll Läs mer
Under februari genomförde Gore och Naturkompaniet en gemensam kampanj för att stödja Röda Korset och katastrofdrabbade människor.
Katastrofartad kampanj gav resultat Läs mer
Att slaget om kunden står i butiken är en etablerad sanning idag. Det är i butiken som kunden bestämmer om och vad han/hon ska köpa. Därför gäller det att profilera sig i butiken, men eftersom kedjorna inte gärna vill ha in inredning från olika varumärken i sina butiker så får tillverkarna ta till andra verktyg.
Hestra satsar på tydliga etiketter Läs mer
Golffölretaget Galvin Green har dragit igång en ny annonskampanj som går under temat ”Get serious, get Galvin”. Kampanjen vänder sig till seriösa golfare som äre ute och spelar även i riktigt dåligt väder. Annonserna visar på Galvin Greens hela sortiment – från plagg närmast kroppen till regnplagg i Goretex. Av: Martin Willners
Galvin i seriös kampanj Läs mer
Burton Snowboards har producerat en egen TV-show med deras frontfigur Terje Haakonsen som programledare. Programmet heter Terje’s Seasons Pass och kommer att sändas sex gånger under vinter hos bland andra Fuel TV och norska NRK. Samtidigt drar de igång en designtävling där vem som helst kan designa grafiken på en bräda. Bidragen publiceras på internet
Burton fixar TV-show och designtävling Läs mer
Gore kör en massiv marknadsföringskampanj under hösten för att stärka varumärket Gore-Tex. Kampanjen kommer att föras på stortavlor, internet, TV, bio, tidningar och inte minst ute i sportbutikerna. – Det är en mycket tung satsning, säger David Ekander, ansvarig för marknadskommunikation på Gore Scandinavia i ett pressmeddelande. Befinner du dig i Europa de närmaste månaderna
Gore i stor europeisk kampanj Läs mer
Viking Footwer gör en storsatsning på marknadsföring under hösten. Under september månad har de bokat tusen stortavlor över hela landet och på dem ska Vikings vinterskor profileras. I en annan kampanj som går på bussar samarbetar de med Gore-tex och dessutom har de producerat en 16-sidig ttidning om barnskor. Denna tidning kommer att gå som
Viking storsatsar på reklam Läs mer
Adidas har hittat en egen nisch för sina fotbollsskor +F50 Tunit. Genom att tillverka skorna i specialutgåvor flirtar de med lagens alla fans. Det började till fotbolls-VM förra året då Adidas tog fram skor i samtliga 32 kvalificerade länder färger. De kryddade dessa med små roliga detaljer – Sveriges skor hade till exempel en viking