Viking storsatsar på reklam

Viking Footwer gör en storsatsning på marknadsföring under hösten. Under september månad har de bokat tusen stortavlor över hela landet och på dem ska Vikings vinterskor profileras. I en annan kampanj som går på bussar samarbetar de med Gore-tex och dessutom har de producerat en 16-sidig ttidning om barnskor. Denna tidning kommer att gå som…

Viking Footwer gör en storsatsning på marknadsföring under hösten. Under september månad har de bokat tusen stortavlor över hela landet och på dem ska Vikings vinterskor profileras. I en annan kampanj som går på bussar samarbetar de med Gore-tex och dessutom har de producerat en 16-sidig ttidning om barnskor. Denna tidning kommer att gå som bilaga i tre av landets största föräldratidningar.

– Det här är den största reklaminvesteringen som Viking Footwear någonsin har gjort i Sverige, säger Bo Hylander på Viking Footwear. De har gått väldigt bra för Viking de senaste åren och vi känner att det är läge att stärka Viking som varumärke och öka kännedomen om våra produkter. Den ökade volymen ger oss möjligheter som vi inte haft tidigare och tanken är att det ska öka efterfrågan på Vikings skor i butikerna.

Viking som varumärke genomgår också en del förändringar. Skorna blir allt mer tekniska och dessutom jobbar Viking ihop med en amerikansk designbyrå för att skorna ska ha rätt utseende. Barn är det överlägset största segmentet för Viking och vinter är klart större än sommaren. Störst tillväxt är det dock på Vikings vattentäta sommarskor.

Av: Martin Willners

Relaterat företag i Sportregistret

  • W.L. Gore & Associates Scandinavia AB

    Gore Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag till Gore Inc. Vi ansvarar för försäljning, marknadsföring och utbildning av GORE-TEX Brand som inkluderar: GORE-TEX Products och GORE-TEX Infinium Products.