Exporten ska få Bergans att växa
Bergans of Norway har haft en makalös tillväxt de senaste 20 åren. Nu ska företaget ta nästa steg. I den processen är Sverige en viktig marknad.
Exporten ska få Bergans att växa Läs mer
Bergans of Norway har haft en makalös tillväxt de senaste 20 åren. Nu ska företaget ta nästa steg. I den processen är Sverige en viktig marknad.
Exporten ska få Bergans att växa Läs mer
Joha och Miniature, så heter två av de senaste barnmärkena som vill in i den svenska sportbranschen.
Två nya barnmärken till sportbranschen Läs mer
Danska företaget Ocean har förvärvat anrika Värmlandsföretaget Abeko. Den nya ägaren ska ge bättre tillväxtmöjligheter för Abeko.
Danskt företag förvärvar Abeko Läs mer
Träningsspecialisten Native Fitness erbjuder produkter för både hem- och gruppträning. Nu vill företaget hitta fler återförsäljare.
Native Fitness vill sätta folk i rörelse Läs mer
Sportbranschen har fått ytterligare ett barnmärke. Senaste tillskottet är Täbyföretaget Geggamoja.
Geggamoja vill in i sportbranschen Läs mer
Uhrweder har plockat upp ytterligare ett varumärke i portföljen. I höstas började företaget jobba med amerikanska surf- och outdoormärket Hippytree från Kalifornien.
Klassiska Teva är mer än bara sandaler. Med försäljning året runt och en bredare kundgrupp ska företaget ta nästa steg.
Teva vill leva året runt Läs mer
Marmot vill vara ett varumärke för alla aktiva outdoormänniskor. Men inte till vilket pris som helst. Kvaliteten måste alltid finnas där både när det kommer till försäljningsställe och produkt.
Det färgglada murmeldjuret Läs mer
Uppsalaföretaget C2 Vertical Safety har plockat upp ytterligare ett varumärke i portföljen. Senast in i gemenskapen är Buff Professional.
C2 Vertical Safety breddar sig Läs mer
Peak Performance vd Henrik Bunge får lämna sin post. Ny vd blir Anders Cleemann som närmast kommer från rollen som ansvarig för Tiger of Sweden och By Malene Birger.
Bunge får lämna Peak Performance Läs mer