Premium i svartvitt
De klädmärken som jobbar högst upp i premiumsegmentet har alla kommit fram till samma sak – svart och vitt är färgen som andas klass.
De klädmärken som jobbar högst upp i premiumsegmentet har alla kommit fram till samma sak – svart och vitt är färgen som andas klass.
Trots att jag har en dag kvar på mässan utnämner jag franska Picture Organic till bäst alla kategorier på Ispo. Märket har precis allt.
Norrønas strategi är att ta fram en helt ny variant av sina storsäljare vart tredje år. Nu har turen kommit till Narvik.
På Swesport höll jag en trendspaning och sa att 1- och 2-färgat skulle bli en stark trend nästa vinter. Aldrig har jag haft så rätt.
Det går riktigt bra för Tenson nu. De växer på befintliga marknader och utökar med bland annat Finland och Frankrike.
Picture är klädmärket det snackas om i Europa just nu. Och nu finns de färgglada franska kläderna här på Swesport.
Franska sportmodeföretaget Lacoste har bytt ägare. Ny huvudägare till det klassiska företaget är schweiziska Maus Fréres.
De två första åren har gått över förväntan för klädmärket Elevenate. Orsaken är inte medveten försäljning utan totalt fokus på produkterna.
Colourwear växer så det knakar och när det knakar gäller det att förstärka. Tre nya krafter ska göra så att Colourwear orkar med det ökade trycket.
Ylva Ryström och Niclas Valfridsson är duon som ska styra Cross Sportswear in i framtiden. Ökad satsning på Sverige är en av förändringarna.