Sportmode

Premium i svartvitt

De klädmärken som jobbar högst upp i premiumsegmentet har alla kommit fram till samma sak – svart och vitt är färgen som andas klass.

Picture Organic är bäst på Ispo

Trots att jag har en dag kvar på mässan utnämner jag franska Picture Organic till bäst alla kategorier på Ispo. Märket har precis allt.

Narvik i ny skepnad

Norrønas strategi är att ta fram en helt ny variant av sina storsäljare vart tredje år. Nu har turen kommit till Narvik.

Enfärgat på Ispo

På Swesport höll jag en trendspaning och sa att 1- och 2-färgat skulle bli en stark trend nästa vinter. Aldrig har jag haft så rätt.

Tenson Heritage Collection

Det går riktigt bra för Tenson nu. De växer på befintliga marknader och utökar med bland annat Finland och Frankrike.

Färggladast på Swesport

Picture är klädmärket det snackas om i Europa just nu. Och nu finns de färgglada franska kläderna här på Swesport.

Fransk krokodil blir schweizisk

Franska sportmodeföretaget Lacoste har bytt ägare. Ny huvudägare till det klassiska företaget är schweiziska Maus Fréres.

Produkten är allt för Elevenate

De två första åren har gått över förväntan för klädmärket Elevenate. Orsaken är inte medveten försäljning utan totalt fokus på produkterna.

Förstärkningar på Colourwear

Colourwear växer så det knakar och när det knakar gäller det att förstärka. Tre nya krafter ska göra så att Colourwear orkar med det ökade trycket.

Duon som ska bygga Cross Sportswear

Ylva Ryström och Niclas Valfridsson är duon som ska styra Cross Sportswear in i framtiden. Ökad satsning på Sverige är en av förändringarna.