Kenzas kollektion för Puma lanseras på Stadium
I förra numret av Sportfack berättade vi att Puma hade ett samarbete på gång med en av Sveriges starkaste influencers. Nu kan vi berätta att det är Kenza det handlar om.
I förra numret av Sportfack berättade vi att Puma hade ett samarbete på gång med en av Sveriges starkaste influencers. Nu kan vi berätta att det är Kenza det handlar om.
Nu går det att få lokalanpassade tryck från Old Guys Rule. Perfekt för destinationer eller för att stärka den lokala anknytningen.
I går var Sportfack på modemässorna i Berlin. Här kommer ett smakprov på fem trender inom sport- och streetmodet – mycket mer kommer i nästa nummer av Sportfack.
Surfmärket Hang Ten var riktigt stort på 70- och 80-talet. Efter en lång tids tystnad och flera ägarbyten är märket nu på väg tillbaka. Med en svensk vid spakarna.
När Didriksons fyllde 100 år för fyra år sedan lanserade de en heritagekollektion. Den har vuxit och ses nu som en viktig del för att bygga varumärket Didriksons.
Niclas Olofsson har en förmåga att hitta produkter som slår. Efter Breos små klockor och SmellWells kuddar är det nu dags för kalsonger från MyPakage. Och Niclas är säker på att det här blir den största succén hittills.
Det amerikanska streetmodemärket LRG – Limited Research Group – har fått nya ägare i Mad Engine LLC.
Grundarna Thor Kruse, Johan Ullbro och Fredrik Abrahamson tar över ledningen av Colour Wear AB och varumärkena WearColour och Void Cycling.
Klädmärket J. Lindeberg firar 20 år i år och de firar det genom att ge ut en limited edition golfkollektion med klassiska plagg som fått en touch av 2017.
Det klassiska surfmärket Hang Ten är på väg tillbaka. Peter Lenerius, tidigare Rehband har fått rättigheterna att relansera märket i norra Europa. Sverige blir först ut redan i sommar och därefter följer övriga Norden nästa år och resten av Europa 2019.