Thule sponsrar skidlandslaget
Svenska Thule går in som sponsor för det svenska skidlandslaget. Samarbetet innebär bland annat att landslaget kommer att få tillgång till Thules produkter.
Svenska Thule går in som sponsor för det svenska skidlandslaget. Samarbetet innebär bland annat att landslaget kommer att få tillgång till Thules produkter.
Google har tagit sin streetview in i fastigheter och en av de butiker som köpt den tjänsten är Alpingaraget i Stockholm. Häng med in i butiken.
Åre Skidfabrik breddar sin verksamhet från att enbart jobba med det egna skidmärket Extrem till att börja distribuera även andra varumärken. Första varumärket ut är Kohla Tirol.
Svenska Skidanläggningarnas Organisation (SLAO) får en ny vd från årsskiftet. Det blir den förre alpinåkaren Titti Rodling som tar över rodret.
Bode Miller har tagit ett sabbatsår från tävlandet och passat på att gå in som delägare i det nya, amerikanska premiumskidmärket Bomber Ski.
SmartWools nya Slopestylekollektion är på väg ut i butik. Det är den perfekta strumpan för dig som vill ha max prestanda i kombination med sköna färger och mönster.
Haglöfs har rekryterat flera nyckelpersoner under hösten och senaste förvärvet är Robert Olsson som blir Senior Clothing Designer.
Seger har knutit till sig både Frida Hansdotter och Sara Hector som ambassadörer för sina strumpor och mössor. De gör Jens Byggmark sällskap för att utveckla nya produkter.
Black Diamond har upptäckt ett möjligt fel i mjukvaran på deras Jetforce lavinsäckar och uppmanar alla kunder att skicka in dem på uppdatering.
Det svenska skidmärket Soul Skis har flyttat sin verksamhet från Småland till Göteborg. Och gått från garaget till en egen liten fabrik.