Lundhags expanderar
Lundhags fortsätter expandera. I somras tillkom flera utländska marknader för bolaget och man lanserade vandringsbyxor för barn. Nu fortsätter satsningen med ny försäljningschef och ett nytt varumärke att distribuera för bolaget.
Lundhags fortsätter expandera. I somras tillkom flera utländska marknader för bolaget och man lanserade vandringsbyxor för barn. Nu fortsätter satsningen med ny försäljningschef och ett nytt varumärke att distribuera för bolaget.
Houdini Sportswear utvidgar sitt koncept med egna butiker. I september 2012 öppnade företaget sin första butik, då i Stockholms city. Nu i december 2013 slår man upp portarna för butik nummer två.
Houdini öppnar ny butik Läs mer
Med snö och is ökar risken för halka mångfalt. Lagom till vintersäsongen har företaget Twicegrip lanserat ett halkskydd med dynamiska dubbar.
Twicegrip ska funka på alla underlag Läs mer
Efter de stora framgångarna med gps-klockor för löpning och golf lanserar Garmin nu en gps-klocka för outdoorfantasterna. Klockan heter Tactix och har förutom gps även höjdmätare, barometer och kompass.
Svenska Houdini har fyllt 20 år och firat det med både fest och events ihop med Naturkompaniet.
Norrlandsgatan Functional Winter Week är en vecka då sportbutikerna på Norrlandsgatan i Stockholm samarbetar för att marknadsföra gatan som den självklara shoppingplatsen för sportintresserade. Samtidigt bjuds butikspersonal från hela Stockholm in till seminarium och utbildningar innan butikerna öppnar på morgonen.
Mycket att lära på Norrlandsgatan Läs mer
Ispo har tillsammans med European Outdoor Group (EOG) startat ett projekt för att få fler specialiserade outdoorbutiker att komma till mässan i München.
Ispo bjuder outdoorbutiker till München Läs mer
Outdoorleverantören Patagonia går ytterligare ett steg i sin vilja att producera plagg som är än skonsammare mot arbetarna i världens textilfabriker.
Patagonia på språng mot schystare plagg Läs mer
Ikväll, den 5 november, öppnar Fjällräven en butik mitt i stekheta shoppingstaden New York. Med nylanserad webshop, större fokus på USA och fler egna butiker vill Fjällräven ha kontroll över både försäljning och varumärke. Sportfack tog rygg på vd Martin Axelhed för att höra om företagets framtid samtidigt som Tysklands högsta berg skulle bestigas.
Fjällräven väljer sin egen väg Läs mer