Lundhags expanderar

Lundhags fortsätter expandera. I somras tillkom flera utländska marknader för bolaget och man lanserade vandringsbyxor för barn. Nu fortsätter satsningen med ny försäljningschef och ett nytt varumärke att distribuera för bolaget.


Lundhags expanderar
Jim Bakeröd, ny försäljningschef hos Lundhags.

Jim Bakeröd, sedan augusti 2012 försäljningschef för Swix Sverige, tar nu över hela försäljningsansvaret i Sverige och blir därmed även försäljningschef för Lundhags och Ulvang. Norska Swix är sedan januari 2012 ägare av det anrika svenska varumärket.

I pressmeddelandet beskrivs Jim Bakeröd som en norsk gutt på 34 år med ett stort oudoorintresse. Han har jobbat åtta år inom norska butiksgruppen Gresvig, bland annat som inköpsansvarig för längd och som sortimentsansvarig centralt. Jim Bakeröd har även varit butikschef i två år.

– Säljarna kommer i större utsträckning att stötta varandra och våra tre varumärken och vi har nu en både större och starkare säljkår, säger Jim Bakeröd.

Nytt för Lundhags är också man utökar verksamheten med att lansera det norska ullvarumärket Ulvang. Varumärket kommer från säsongen höst/vinter 2014/15 lanseras med ”We Are Wool” som centralt budskap.

Kollektionen, med fokus på underställ och sockor, är enligt Lundhags ordentligt uppdaterad och innehåller en serie plagg utvecklade speciellt för träning under hög aktivitet.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Brav Sweden AB

    Brav is a major player in the sport and outdoor industry, and manages some of the most influential brands in the marketplace. Brav owns and manages the Swix, Toko, Lundhags, Ulvang, Helsport and Hard Rocx brands. The mission of Brav is to improve our customers’ quality of life. Acting responsibly, we will do this by connecting and developing the best talents in the sport and outdoor industry – and support them to develop and produce the most innovative products and services. More information www.brav.com