Ispo byter veckodagar
Nästa år blir det annorlunda veckodagar på Ispo. Traditionellt hålls mässan söndag–onsdag men nästa år ändras det så att mässan börjar på en torsdag och slutar på en söndag.
Nästa år blir det annorlunda veckodagar på Ispo. Traditionellt hålls mässan söndag–onsdag men nästa år ändras det så att mässan börjar på en torsdag och slutar på en söndag.
Ispo är inte bara en mässa med nya prylar utan även plats för att lära sig mer och få inspiration. I år laddar de med massor av nyheter.
Den amerikanska skid- och snowboardorganisationen SIA (Snowsports Industries America) har märkt ett ökat intresse för längdåkning i USA. För att möta det intresset ger de längdåkning plats i de två demodagar som avslutar SIA Snow Show.
Ispo har tillsammans med European Outdoor Group (EOG) startat ett projekt för att få fler specialiserade outdoorbutiker att komma till mässan i München.
Ispo lanserade nyligen nätbaserade tjänsten Ispo Community. Tanken bakom tjänsten är att den ska förbättra kommunikationen mellan de olika aktörerna i sportbranschen.
Andra dagen i Berlin klargjorde att det finns två starka trender för nästa sommar. En mjuk, solblekt med inspiration från Kalifornien och gamla boxargym och en annan mer dressad med hårda ytor och neutrala färger.
Första dagen på Berlins modevecka spenderades på Bread and Butter. Starkaste trenderna där var runningsneakers, camo och fickor som inte matchar. Kolla in vad vi hittade mer.
Outdoormesse i tyska Friedrichshafen firar i år 20 år och gör det i stor stil. Sedan starten har antalet utställare nästan femfaldigats.
Sammanlagt 28 företag på en yta av 2800 kvadratmeter. I år var Scandinavian Village på Ispo större än någonsin och det var bra tryck i montrarna.
Nya uppstickare, heta produktnyheter, initierade föreläsningar och en möjlighet att känna av vart vindarna blåser. Ändå uteblir folk från branschens största och oberoende mässa Swesport. Svenskt Sportforums Claes Forsberg har svårt att förstå varför.