Under Armour storsatsar på elektronik
Under Armour har investerat över sex miljarder kronor i digitala bolag och nu kommer de första produkterna som använder digital teknik för att mäta träningen.
Under Armour har investerat över sex miljarder kronor i digitala bolag och nu kommer de första produkterna som använder digital teknik för att mäta träningen.
Även New Balance ger sig in på den digitala arenan. Än har de inga produkter klara men ihop med Intel, Google och Android håller de på att utveckla en smart watch.
Sedan april i år har Mizuno själva tagit hand om distributionen i hela Norden. Det nordiska kontoret finns i Norge och Sverige blir en nyckelmarknad.
För tre år sedan inledde forskarna på Asics Institute of Sport Science arbetet med att skapa den bästa Asicsskon genom tiderna. Resultatet heter MetaRun och släpptes i mitten av november.
Vissa sponsorsamarbeten känns mer naturliga än andra. Saucony, som har sin verksamhet på Lidingö sedan 1979, och Lidingöloppet är ett sådant.
Tomtom senaste produkt är GPS- och pulsklockor med inbyggda musikspelare så att du inte längre behöver släpa på mobilen under träningspasset.
Dynafit är mest känt som en vintersportleverantör med ultralätta bindningar och skidor. Nu gör de en storsatsning på sommar med trail running i fokus.
Swedemount har framförallt verkat inom outdoor men nu vill de bredda sig mot mer puls och träning.
New Balance har länge setts som det trygga valet som inte överraskar vare sig uppåt eller neråt. Nu vill de bli yngre, kaxigare och mer innovativt.
Nike har öppnat sin första butik i Europa enbart för kvinnor. Butiken ligger i London och är en blandning av butik och mötesplats för tjejer som tränar.