Warrior tar upp kampen med fotbollsjättarna
Amerikanska varumärket Warrior ger sig in i fotbollssegmentet. Från och med säsongen 2013 ska Warrior vara en fullsortimentsleverantör på fotbollssidan.
Amerikanska varumärket Warrior ger sig in i fotbollssegmentet. Från och med säsongen 2013 ska Warrior vara en fullsortimentsleverantör på fotbollssidan.
Eivy var ett av två svenska bidrag till årets Brand New Award på Ispomässan. Bakom framgången ligger glada färger, annorlunda design och inte minst entreprenörskap.
Craft breddar sitt sortiment och lanserar sportglasögon. Kollektionen kommer att innehålla glasögon för längdåkning, löpning och cykling.
Det Schweiziska varumärket Mammut vill göra en omstart i Sverige. Det är ett led i företagets nya fokusering på den Nordiska marknaden. Thomas Tauschek som är ny Sverigechef för Mammut ska leda arbetet här hemma.
Ländskidmärket One Way presenterar sin storsatsning på längdskidåkning på Swesport. I och med storsatsningen kan One Way nu erbjuda butikerna och återförsäljarna ett komplett utbud längdprodukter.
Franska varumärket Millet är tillbaka på den svenska marknaden. Lagom till Swesport plockade International Sportswear Company upp varumärket i sin portfölj.
Adidas är redan Sveriges största sportleverantör. Nu vill de bli ännu större genom att satsa fullt ut även på outdoorsegmentet.
Henrik Bunge blir ny vd för Peak Performance. Adidas Groups nuvarande koncernchef tillträder den 1 maj.
Företaget Gore har världens märkligaste affärsidé. Istället för att utgå från ett segment eller en målgrupp utgår de ifrån materialet PTFE och gör alla möjliga produkter av det. Från konstgjorda blodkärl och luftfilter till gitarrsträngar och funktionsmaterial.
Jesper Norell är ny chef för sportfiskedivisionen på Normark Scandinavia AB. Enligt Normarks vd Matts Baum har Norell precis den kompetens som företaget eftersökt.