Helly Hansen är tillbaka i city
Efter snart tio år är Helly Hansen tillbaka med en egenbrandad butik på Hamngatan, Stockholms city. Sportfack var där precis före öppning.
Helly Hansen är tillbaka i city Läs mer
Efter snart tio år är Helly Hansen tillbaka med en egenbrandad butik på Hamngatan, Stockholms city. Sportfack var där precis före öppning.
Helly Hansen är tillbaka i city Läs mer
Efter att ha drivit butik i Stockholm på två olika adresser från 2008 tog Helly-Hansen ner skylten 2014. I sommar återkommer det norska varumärket till Sveriges huvudstad. Och bolaget vill öppna fler butiker i Sverige.
Helly-Hansen öppnar butik i Stockholm och fler följer Läs mer
Puma och Helly Hansen tar samarbetet vidare och presenterar nu en ny kollektion som flirtar vilt med 90-talsstreetwear.
Puma och Helly Hansen hyllar 90-talet Läs mer
Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.
Megaloggorna är tillbaka Läs mer
Inför alpina Åre-VM lanserar Helly Hansen en ny klädkollektion och nya fartdräkter. Designen är utformad tillsammans med åkarna själva och ska andas Sverige, Jämtland och Åre.
Helly Hansen lanserar Årekollektion lagom till hemma-VM Läs mer
Norska Helly Hansen får Canadian Tire Corporation (CTC) som ny ägare, rapporterar Sporting Goods Intelligence.
Helly Hansen får ny ägare Läs mer
Snart är det dags för OS, och nu släpps info om våra landslags tävlingsdräkter. De alpina damerna har ett speciellt vapen före start.
Helly Hansens OS-dräkt har teknik från Formel 1 Läs mer
Helly Hansen vill växa på skidkläder, och deras kollektion för 2019 bjuder på en hel del nytt. Både i material och design.
Helly Hansen tar ut svängarna Läs mer
Helly Hansen köper klädföretaget Musto för att ytterligare öka farten i sina tillväxtplaner. Musto är precis som Helly Hansen starkt inriktade på segling, men tanken är att behålla båda varumärkena med lite olika inriktning.
Helly Hansen köper Musto Läs mer
För andra året i rad gjorde Helly Hansen ett rekordresultat. Årets resultat blev 210 miljoner kronor vilket var en förbättring med hela 24 procent. Även omsättningen steg (+6,4 %) trots att antalet produkter i kollektionen minskat med 25 procent.
Bra 2016 för Helly Hansen Läs mer