Golf

Mer skräddarsytt hos Footjoy

Footjoy har under flera år erbjudit golfare att designa sina egna golfskor. Idag utökar de sortimentet på MyJoys med den spiklösa modellen Contour Casual.

Patrioternas val

Unika produkter i begränsad upplaga är ett bra sätt för att skapa hype runt ett varumärke. Senast ut är Cobra som lagom till US Open i golf kommer med en driver i de amerikanska färgerna.

Champ har greppet

Champ är mest kända för sina mjukspikar och pegs men i sommar lanserar de en helt ny produkt – grepp.

Produktutvecklaren Tiger Woods

Tiger Woods har kommit tillbaka som världsetta i golf. Samtidigt har han tagit en mer aktiv del i Nikes produktutveckling, senast med en ny skärning på tröjan.

Adams Golf har en plan för Europa

Med Adidas/Taylormade som ny ägare har Adams tagit fram en ny strategi för sin tillväxt. Det långsiktiga målet är att bli det näst största klubbmärket efter Taylormade.

En ny nivå av demo tour

Cobra Golf har kört sin demo tour under många år. I år är allt annorlunda. I stället för minibussar rattar de en stor långtradare runt hela landet.

Daily Sports nya stil

Daily Sports är på offensiven. Med en ny logga och nya kollektioner ska de ta sig an hela världen.

Bumles golf har känsla för konfektion

Hos Bumles Golf spelar konfektionen inte andrafiolen. Tack vare personlig service och ett genomtänkt sortiment säljer butiken konfektion för flera miljoner varje säsong.

Galvin Green slår ut i USA

Efter flera års planerande är Galvin Green redo att ta sig an den amerikanska marknaden. Planen är att bygga varumärket via de 500 bäst rankade banorna i USA.