K2 Ultra Dream
Rocker hela vägen
Borka Sport har tagit med sig sin miniramp till Swesport där den tjänar både som visningsplats för kepsar, bygga rätt stämning i montern och visa vad skateboard är idag.
Medium Distribution tar hand om varumärkena Lush, Cult och Sabre – alla tre starka inom det växande segmentet longboards.
Burton gör två stora satsningar på kvinnor. Dels startar de sajten burtongirls.com av och för kvinnor som åker snowboard och dels tar Donna Carpenter över som vd.
K2 har dragit igång en satsning för att öka sin snowboardförsäljning i Sverige. Ansvarig för att ratta denna satsning är norrmannen Marius Sommer som tidigare varit internationellt snowboardproffs för K2.
Lite drygt en månad innan Ispo stod det klart att totalvinnaren i år blir den konstgjorda surfvågen Wavegarden. I konkurrens med 268 andra produkter och idéer ansågs Wavegarden vara den absolut bästa.
Grundarna av Nitro Snowboards har tillsammans med ett par investerare köpt tillbaka alla aktier från de tidigare ägarna Tecnica Group.