K2 Ultra Dream
Rocker hela vägen
Borka Sport har tagit med sig sin miniramp till Swesport där den tjänar både som visningsplats för kepsar, bygga rätt stämning i montern och visa vad skateboard är idag.
Borka Sport i rampljuset Läs mer
Medium Distribution tar hand om varumärkena Lush, Cult och Sabre – alla tre starka inom det växande segmentet longboards.
Lush Longboards till Medium Distribution Läs mer
Burton gör två stora satsningar på kvinnor. Dels startar de sajten burtongirls.com av och för kvinnor som åker snowboard och dels tar Donna Carpenter över som vd.
Burton satsar på kvinnor Läs mer
K2 har dragit igång en satsning för att öka sin snowboardförsäljning i Sverige. Ansvarig för att ratta denna satsning är norrmannen Marius Sommer som tidigare varit internationellt snowboardproffs för K2.
K2 Snowboards ska växa i Sverige Läs mer
Lite drygt en månad innan Ispo stod det klart att totalvinnaren i år blir den konstgjorda surfvågen Wavegarden. I konkurrens med 268 andra produkter och idéer ansågs Wavegarden vara den absolut bästa.
Konstgjord surfvåg vinner Ispo Brand New Award Läs mer
Grundarna av Nitro Snowboards har tillsammans med ett par investerare köpt tillbaka alla aktier från de tidigare ägarna Tecnica Group.
Nitro tillbaka i grundarnas ägo Läs mer