Vans fortsätter att växa. Årets tredje kvartal innebar en tillväxt på hela 28 procent och gör märket störst av Vf Corps alla sportmärken.
Det går riktigt bra för Vans just nu. Försäljningen det tredje kvartalet ökade med hela 28 procent. Europa gick allra bäst – där var ökningen hela 42 procent. Även den egna e-handeln går riktigt bra, där var ökningen 60 procent.
Enligt Vans är det främst modellen Old Skool som sålt bra, plus att lanseringen av nya, och lite dyrare, Ultra Range har gått klart över förväntan med en 50-procentig genomförsäljning redan första månaden.
Vans har ju gjort en hel del colabs med andra varumärken de senaste åren, nu gör de ett med systerföretaget The North Face. Båda märkena ingår i Vf Corp., och i samarbetet ingår vinterversioner av Vans skor Old Skool och Sk8-Hi, samt Vansdesignade varianter av The North Faces duffelbag och ett par jackor.