Stadsbor på jakt
Fjällräven ligger helt rätt i tiden när de i nu höst lanserade sin första jaktkollektion. Intresset att jaga växer snabbt bland köpstarka storstadsbor och de är vana att handla sin utrustning i sport- och outdoorbutiker.
Fjällräven ligger helt rätt i tiden när de i nu höst lanserade sin första jaktkollektion. Intresset att jaga växer snabbt bland köpstarka storstadsbor och de är vana att handla sin utrustning i sport- och outdoorbutiker.
Vi fortsätter att släppa några produktnyheter för vår/sommar 2016 som vi tycker är lite extra intressanta. Den här gången är det hopfällbara kastruller, självsnörande skor och en jacka gjord av växter.
Det blir Leif Holst-Liæker som tar över vd-skapet för norska Bergans efter den tidigare vd:n, Ragnar Jensen, som går i pension senare i år.
Bergans är mest kända för sina outdoorplagg men de har också en urban kollektion. Stadsplagg i funktionsmaterial och det segmentet växer så det knakar.
Norska Bergans vill öka sin synlighet och satsar därför på samarbeten med allt från äventyrare till TV-kockar.
När modetidningen Habit höll sin Modegala på Cirkus i Stockholm i förra veckan kammade Bergans hem priset som Årets Sportleverantör.
Norska outdoorleverantören Bergans har tecknat ett samarbetsavtal med Friluftsfrämjandet. Syftet är att bli synligare på den svenska marknaden.