På nya jobb: Acushnet säkrar för framtiden

Acushnet Nordic förstärker nu organisationen med två nya medarbetare. En inifrån och en utifrån.

För att möta ”de ökande kraven” på dagens golfmarknad har Acushnet beslutat att stuva om i organisationen. Det handlar bland annat om att förbättra stödet till partners, implementera nya affärssystem och vässa interna processer. Till sin hjälp för att nå målen har man nu gjort vissa nyrekryteringar.    
Sonny Wiking, med åtta år bakom sig som Nordic Sales & Marketing Director, kommer att leda organisationssatsningen i sin nya roll som  Nordic Business Development Director. 
Hans tidigare roll kommer i sin tur att axlas av Jonas Torines, som lämnade golfbranschen bakom sig för fyra år sedan men nu är tillbaka igen. Jonas titel kommer vara Nordic Titleist Brand Director och han tillträder rent officiellt sitt nya jobb den 8 januari, 2024.

Parallellt så kommer Simon Cedergren att fortsätta sin roll som Nordic FootJoy Brand Director. 
– Acushnet Nordic ser fram emot att dra nytta av dessa förändringar och att fortsätta vara en stark och innovativ partner inom golfbranschen, säger Rikard Blomstrand, General Manager, i ett pressmeddelande 

Relaterat företag i Sportregistret

  • Acushnet

    Acushnet är ett av världens ledande företag inom golfbranschen med märkena Titleist, Footjoy, Vokey Wedges, Scotty Cameron och Pinnacle. Företaget säljer bollar, klubbor, skor, handskar, kläder, bagar etc till golfbutiker och golfshopar runt om i Norden.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="33547" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]