Tripoint levererar till längdlandslaget

Svenska längdlandslaget kommer från och med nu att ha ett samarbete med Tripoint. Och två av de största profilerna blir i och med detta också ambassadörer för varumärket.

Tripoint, det nystartade glasögonvarumärket, har skrivit på ett avtal som innebär att de är officiell leverantör till det svenska längdlandslaget. I samband med detta skriver de också kontrakt med två åkare – William Poromaa och Ebba Andersson – som blir varumärkesambassadörer.

I ett pressmeddelande skriver Tripoint att samarbetena med Poromaa och Andersson passar bra med deras ambitioner som varumärke. Detta då både Tripoint och våra landslagsåkare strävar efter en ständig utveckling inom sina egna områden.
– Både Ebbas och Williams driv inom längdskidåkning personifierar vår gemensamma strävan att nå toppen. Båda två har gett oss det stöd och förtroende som krävs för ett nystartat varumärke, ett bevis på varumärkets mål att leverera toppklassiga sportglasögon till världseliten, trots att Tripoint är relativt nya på marknaden, säger Jesper Englund, marknadsansvarig på Tripoint

Samarbetena med William och Ebba visar inte bara på deras framstående idrottsliga prestationer, utan visar också deras engagemang för miljön och högpresterande utrustning.
– Det känns kul att få inleda det här samarbetet och med det vara med i utvecklingen av ett nytt svenskt glasögonmärke, säger Ebba Andersson.

LÄS MER: Nya svenska Tripoint lanserar 14 modeller på samma gång

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="30549" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]