Titleist hyllar The Opens 150-åriga historia

Med en specialkollektion kommer spelare kunna använda sig av Titleist-produkter färgade i klassiska majorns tecken.

Få tävlingar är äldre än The Open. Golfmajorn firar i år det stora jubileumet genom att använda sig av St Andrews Old Course som spelplats för världens bästa spelare.

Vi kan räkna med många historiska hyllningar till den klassiska majorn kommande vecka då tävlingen spelas i slutet av juli. En av de första hyllningarna vi ser kommer från Titleist. Jätten inom sporten har lagom till majormästerskapet tagit fram en specialkollektion med licenserade produkter för att hylla tävlingen.

Med bland produkterna hittar vi bland annat den omåttligt populära ProV1-bollen med siffran 150 – istället för 1, 2, 3 eller 4 som är standard. Tourbagar, bär- och pencilbagar med officiella färger och logotyper är också framtagna. Dessutom två olika ryggsäckar.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Acushnet

    Acushnet är ett av världens ledande företag inom golfbranschen med märkena Titleist, Footjoy, Vokey Wedges, Scotty Cameron och Pinnacle. Företaget säljer bollar, klubbor, skor, handskar, kläder, bagar etc till golfbutiker och golfshopar runt om i Norden.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="26523" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]