Craft förlänger samarbete med Gymnastikförbundet

EFter tre lyckade år meddelar Craft och Gymnastikförbundet att de förlänger sitt samarbete.

Sedan 2019 har Craft sponsrat Gymnastikförbundet. Samarbetet förlängs nu i ytterligare tre år. Partnerskapet omfattar hela förbundets verksamhet och alla landslag bär Craft.

Självklart innebär samarbetet landslagskollektioner. Men också till förbundsanställda, utbildare och för uppvisningsevenemang. Dessutom finns möjligheter till ytterligare fördjupning ich utveckling. I samarbetets stadgar går att läsa att målet är att göra ett så litet avtryck som möjligt för jorden samtidigt som man ska bidra till bra arbetsvillkor i produktionsländerna.
– Det känns mycket roligt att få förlänga avtalet med Craft. Det är ett starkt svenskt varumärke och partnerskapet har utvecklats fint under de första tre åren. Vi har fått otroligt fin feedback på samarbetet och kollektionerna som har tagits fram och nu ska det bli spännande att fortsätta utvecklas ytterligare tillsammans, säger Johan Lindström, sponsor- och partneransvarig, Gymnastikförbundet.
– Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Gymnastikförbundet och det känns väldigt bra att vi nu kan fortsätta bidra till utvecklingen av svensk gymnastik, säger Patrik Danielsson, Sales Manager Club på Craft. Gymnastik är en krävande sport som dessutom attraherar många unga tjejer, vilket synkar perfekt med vårt varumärke.

De landslag som kommer fortsätta bära Crafts produkter är dessa fem: rytmisk, manlig och kvinnlig artistisk gymnastik, trampolin och truppgymnastik. Under det senaste året har man inom truppgymnastiken samt trampolin vunnit både VM- och EM-medlajer
– Svensk gymnastik är en stor och bred verksamhet med över 1000 föreningar och ca 240 000 aktiva. Vi ser att samarbetet med Craft ligger väl i linje med vår vision om rörelse hela livet och den strategiska plan som Gymnastikförbundet har antagit, avslutar Johan Lindström.