Smith satsar allt på chromapop
Mottagandet av Smiths nya Chromapoplinser har varit så bra att företaget väljer att satsa ännu mer på teknologin framöver. Och de får in Chromapoplinser i en lägre prisklass.
Mottagandet av Smiths nya Chromapoplinser har varit så bra att företaget väljer att satsa ännu mer på teknologin framöver. Och de får in Chromapoplinser i en lägre prisklass.
När Scandtrade tog över distributionen av Smith, Carrera och Polaroid i Sverige så hängde säljaren Tobias Norling med till Scandtrade.
Det händer mycket hos Scandtrade nu. En stor digital satsning följs av tre nya varumärken och ett mål att bli ett House of Brands.
Materialtillverkaren Koroyd vill höja säkerhetskraven i hjälmar och hävdar att hjälmar tillverkade i Koroyd klarar betydligt hårdare krav än hjälmar tillverkade i andra material.
Smith firar 50 år genom att flytta produktionen till Portland i USA och genom att integrera goggles och hjälmar maximalt. Och genom ett mönster med fiskeflugor på en hjälm för att visa på rötterna inom fisket.
Ibland dyker det upp produkter som sätter en helt ny standard. Som med sin idé, konstruktion eller design gör att allt annat känns mediokert. Mycket talar för att Smith nya linsteknik Chroma Pop är en sådan revolution.
Smith har tagit fram en ny lins – Chrompop – som ska ge klarare färger och tydligare kontraster. Först ut är solglasögon med förhoppningen att goggles kommer till nästa vinter.
Smith tar hjälp av det nya supermaterialet Koroyd för att kapa gram och maximera ventilationen.