Oakley

Bäst på Ispo: Oakley React

Av alla nyheter på Ispo, var det nog Oakley React som det snackades mest om. För tre år sedan lanserade Oakley Prizmlinserna, och nu när andra tillverkare kommit med liknande lösningar tyckte Oakley att det var dags dra ifrån igen.

Oakleys nya kan snacka och peppa

Digital teknik tar sig in i allt fler produkter och nu har Oakley byggt in en digital coach i sina nya glasögon Radar Pace. Tillsammans med Intel har de utvecklat ett par glasögon som försetts med öronsnäckor.

Oakley slimmar kläderna

I Oakleys senaste kvartalsrapport avslöjade varumärket att de kommer att slimma sina klädkollektioner. Kollektionerna har varit för stora och i Europa kommer de bara visa upp runt hälften av den globala kollektionen.

Oakley lanserar hjälmar

På Ispo kommer Oakley presentera en helt ny produktkategori – hjälmar för skid- och snowboardåkning. Två modeller finns med första året.

Ligma säljer Oakley Golf till golfbutikerna

Ligma Group tar hand om försäljningen av Oakley mot golfhandeln. Avtalet gäller Oakleys alla produkter; solglasögon, skor, kläder och bagar och gäller från den kommande säsongen.

Oakley och Garmin i samarbete

Oakley och Garmin har inlett ett samarbete som innebär att Garmins actionkamera Virb Elite kan styras från Oakleys goggles Airwave.

Oakley ser rött

Oakley och Ferrari har startat ett colab där Oakley bidrar med linser och modeller på bågar och Ferrari med en unik kolfiberkonstruktion av själva bågarna. Plus den röda färgen och laseretsning av Scuderiaemblemet i linsen.