Skridskor på hjul går som tåget

Skridskor på hjul går som tåget

Suget efter inlinesmodeller bara ökar. Nu senast är det amerikanska varumärket Rollerblades som känner av ett högt tryck från både butiker och konsumenter.

Publicerad

Framtidens vinter?

Det ska vara grillor med hjul i år. Vi har sett trenden komma rullande redan innan corona, när vintern i hela södra Sverige blev en enda lång barmarkssäsong. Bland annat med K2:s inlinesmodeller både för barn (till exempel juniormpdellen Splash) och vuxna. Sen kom svenska Marsblades säljsuccé under corona när NHL stod still och nu senast hör vi rapporter om att amerikanska Rollerblade säljer slut på sina modeller. Kunderna verkar älska inlines just nu. Och den höga efterfrågan på Rollerbladesmodellerna gäller även för Sverige.
– Ja, vi ser en kraftig ökning av ordervärde liksom ett större antal kunder som är intresserade, säger Peter Engström på Scantrade, som saluför Rollerblade i Sverige.   

Rollerblade har enligt uppgift legat på en stadig nivå under ett antal år i försäljning, men nu i år har kurvan skjutit i höjden. Troligen delvis som en effekt av corona och att alltfler konsumenter letar efter kul utomhusaktiviteter. Men också som ett träningshjälpmedel för alpinåkare, som vill träna teknik och benstyrka även utanför pisterna. Kolla bland annat in den nya träningsappen "skate to ski" (sök på Youtube för en presentation).  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206