Fotriktig
Simon Bartold har ägnat större delen av sitt liv åt att studera fötter och hur de rör sig i ett löpsteg. Han tror på stora förändringar av löparskorna de kommande åren, bland annat att vikten kommer att halveras.
Simon Bartold har ägnat större delen av sitt liv åt att studera fötter och hur de rör sig i ett löpsteg. Han tror på stora förändringar av löparskorna de kommande åren, bland annat att vikten kommer att halveras.
Människans drivkraft att springa allt snabbare tar aldrig slut. Denna drivkraft syns tydligt i löparskons utveckling. Låg vikt, dämpning och bra grepp mot underlaget har varit ett mantra under alla år.
Barn och ungdomar vill gärna ha samma märke och design som deras hjältar spelar i. Vikt, grepp, passform och design är viktig för alla spelare oavsett ålder.
Skodon för framtidens lirare Läs mer
Utvecklingen av stövlar går framåt. Med stöd av tekniker från vandringskängor och löparskor är nu stöveln ett gott val för många aktiviteter. Stövlar är ett fantastiskt skodon.
Norrmannen Bertel O. Steen har sålt sitt bolag Asics Scandinavia till Asics Europe. Affären går i linje med Asics ambition att äga distributionen i de flesta länder där de är aktiva.
Asics Europe köper Asics Scandinavia Läs mer
Nästa sommar står passform och komfort i fokus för löparskorna. Vi visar de största nyheterna från Adidas, Puma, Reebok, Mike, Asics och New Balance.
Geox är ett av världens största skomärken och nu gör de en satsning på sportskor. Första kollektionen har visats upp och målet är att sälja 150.000 par i sommar och en halv miljon inom två år. Skorna ligger i prisläget 900-1.400 kronor och har precis som Geox övriga skor en sula som andas. 2006 omsatte
Geox ger sig in på sportskomarknaden Läs mer
Det händer mycket med Asics 2008. För sporthandeln är det viktigste att Asics gör en storsatsning på fotboll. De har i och för sig haft fotbollsskor i sortimentet sedan länge, men det är nu, med nya modellen Tigreor IT, som de ser att de har något unikt att erbjuda. Det nya med Tigreor är att
Mycket nytt från Asics Läs mer
Asics ökade sin försäljning med 13,7 procent förra året vilket gör märket till det snabbast växande sportskomärket just nu. Försäljningen stannade på 11 miljarder kronor och bäst tillväxt hade märket i USA där ökningen var hela 34 procent. I Europa ökade försäljningen med 19 procent. I Tyskland och Österrike är Asics nu det tredje största
Asics växer snabbast av alla sportskomärken Läs mer
Försvarets klassiska Lejonsko har gjort sitt. I alla fall i Försvarsmakten. Enligt Försvarsmaktens Idrott och friskvårdsenhet pågår nu arbetet för fullt med att hitta nya skor till de värnpliktiga. Orsakerna till att Lejon Attack ska tas bort är två. Dels dömde Arbetsmiljöverket ut skon efter det att ett skyddsombud inom Försvaret gjort en anmälan. Enligt