Svenska modeundrets syn på 2015
Colour Wear är en del av det svenska modeundret och det syns tydligt på Ispo – deras monter är tokfull av människor hela tiden. Fredrik Abrahamsson tar oss igenom deras kollektion.
Colour Wear är en del av det svenska modeundret och det syns tydligt på Ispo – deras monter är tokfull av människor hela tiden. Fredrik Abrahamsson tar oss igenom deras kollektion.
För ett år sedan berättade vi om det nya svenska streetmärket Northern Hooligans. Första året har gått enligt plan och nu ska de växa.
Bergans är mest kända för sina outdoorplagg men de har också en urban kollektion. Stadsplagg i funktionsmaterial och det segmentet växer så det knakar.
Det blev ett fasligt liv i media när en sponsor tog fram en mössa i de norska färgerna till skid-VM i Falun. Nu har Craft räddat situationen med tre blågula mössor.
Efter 16 år på posten som vd för Didriksons lämnar Sören Andreasson nu över det operativa ansvaret till Johan Ekeroth. Sören blir kvar i Didriksons styrelse.
Five Seasons börjar om från början för att möta framtidens konkurrenssituation på rätt sätt. Ny logga, mer mode, mer funktion och fokus på stora kunder.
Joacim Sjödin lämnar Peak Performance för att bli global försäljningsdirektör för Björn Borg. Joacim tillträder sin nya tjänst 4 april nästa år.
De svenska öronvärmarna Earbags har levt några år i skuggan efter att ha varit väldigt heta för några år sedan. Med Mattias Grönlund som ny ägare ska märket tillbaka till fornstora nivåer.
I dag öppnar Sail Racing Club House i PK-huset, granne med NK i Stockholm. Butiken är Sail Racings största satsning någonsin och ska sätta Sail Racing som premiummärke.
Det händer mycket på Peak Performance just nu. Företagets vd Anders Cleeman har beslutat sig för att lämna företaget och koncernen IC Company. Ny vd blir Nicolas Warchalowski.