Smart kampanj av Onepice
Norska Onepiece har kört igång en kampanj där de låter kunderna själv sätta priset på deras storsäljare Original Jumpsuit.
Smart kampanj av Onepice Läs mer
Norska Onepiece har kört igång en kampanj där de låter kunderna själv sätta priset på deras storsäljare Original Jumpsuit.
Smart kampanj av Onepice Läs mer
De svenska klädmärkena Colourwear och Void har anställt Peter Hulander som ny vd. Peters huvuduppgift blir att behålla den höga tillväxten och ta företaget till nästa nivå.
Ny vd för Colourwear och Void Läs mer
Ibland dyker det upp en produkt som saknar all tänkbar kommersiell potential men som alla älskar ändå. Quiksilver har tagit fram en sådan och den har blivit en klickraket hos både surfare, modelejon och affärsmän.
Quiksilvers galna produkt blev en succé Läs mer
Buff utökar sitt sortiment från enbart tubar till att också omfatta vanliga mössor. De första mössorna kommer ut i butikerna i höst och det är en rejält stor satsning.
Buff börjar med mössor Läs mer
Det finns listor för allt och inte minst gäller det golf som är ett himmelrike för de som gillar statistik och listor. Nu finns det också en lite mindre statistisk lista över de mest färgglada spelarna på PGA-touren.
En månad efter att Johan Ekeroth tillträdde som vd för Didriksons känner han sig som en del av familjen. Vi fick ett snack om hur han ska sätta sin prägel på företaget.
Johan är redan en del av Didriksonsfamiljen Läs mer
Elevenate har sagt nej till fler butiker än de har sagt ja. Ändå ökar de hela tiden och nu tar de nästa steg genom att byta vd och anställa en säljare till.
Mårten Engren och hans Flippin´Goods ska ta det ekologiska streetmärket Dedicated till sporthandeln. Det handlar om licensprodukter med klubbtryck och även svenska hockey- och fotbollslag finns med i planerna.
Dedicated vill hänga i sportbutiker Läs mer
När Tenson bestämde sig för att göra en ännu mer tekniskt linje tittade de tillbaka för att hitta stilen men framåt för att hitta funktionen.
Tillbaka till framtiden för Tenson Läs mer
Craft har svett, maximal prestation och kompromisslös funktion i sitt DNA. Nu lägger de till mjuka värden som komfort, känsla och stil för att nå en ny målgrupp.