Google går Kungsleden
Nästa år kommer det bli möjligt att gå Kungsleden virtuellt. Igår påbörjade nämligen fotograferingen för Google Maps Street View.
Nästa år kommer det bli möjligt att gå Kungsleden virtuellt. Igår påbörjade nämligen fotograferingen för Google Maps Street View.
JO Sport har fyllt på varumärkesportföljen igen. Senast in är varumärket Lifestraw som marknadsför produkter som filtrerar smutsigt vatten.
JO Sport fyller på med mer Läs mer
När Håkan Nyström i slutet av oktober slutar sin tjänst på Haglöfs leder det till en kedjereaktion av folk som byter tjänst. Här är hela kedjan av förändringar.
Personalförändringar på Haglöfs Läs mer
Outdoorföretaget Haglöfs ökade sin försäljning med 5 procent under 2013. Rörelseresultat minskade dock med nästan 70 procent.
Haglöfs ökar och satsar på hållbarhet Läs mer
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet
Veckans Produkt: Boreas Lost Coast Läs mer
Nordic Eko breddar portföljen. Senast in är amerikanska varumärket Power Pratical som kommer att börja distribueras nu i höst.
Nordic Eko drar in ström Läs mer
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet
Veckans Produkt: Boreas Bootlegger Läs mer
Nästan 22000 besökare kom till årets Outdoor Messe. Mässan i Friedrichshafen fortsätter att vara en av outdoorbranschens starkaste mässor.
Många kom till Outdoor Messe Läs mer
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet
Veckans Produkt: Boreas ryggsäckar Läs mer
Black Diamond Inc. har sålt sitt ryggsäcksvarumärke Gregory. Köpare är väskgiganten Samsonite som betalar drygt 600 miljoner kronor.
Black Diamond säljer Gregory Läs mer