Google går Kungsleden
Nästa år kommer det bli möjligt att gå Kungsleden virtuellt. Igår påbörjade nämligen fotograferingen för Google Maps Street View.
Nästa år kommer det bli möjligt att gå Kungsleden virtuellt. Igår påbörjade nämligen fotograferingen för Google Maps Street View.
JO Sport har fyllt på varumärkesportföljen igen. Senast in är varumärket Lifestraw som marknadsför produkter som filtrerar smutsigt vatten.
När Håkan Nyström i slutet av oktober slutar sin tjänst på Haglöfs leder det till en kedjereaktion av folk som byter tjänst. Här är hela kedjan av förändringar.
Outdoorföretaget Haglöfs ökade sin försäljning med 5 procent under 2013. Rörelseresultat minskade dock med nästan 70 procent.
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …
Nordic Eko breddar portföljen. Senast in är amerikanska varumärket Power Pratical som kommer att börja distribueras nu i höst.
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …
Nästan 22000 besökare kom till årets Outdoor Messe. Mässan i Friedrichshafen fortsätter att vara en av outdoorbranschens starkaste mässor.
Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …
Black Diamond Inc. har sålt sitt ryggsäcksvarumärke Gregory. Köpare är väskgiganten Samsonite som betalar drygt 600 miljoner kronor.