Outdoor

Google går Kungsleden

Nästa år kommer det bli möjligt att gå Kungsleden virtuellt. Igår påbörjade nämligen fotograferingen för Google Maps Street View.

JO Sport fyller på med mer

JO Sport har fyllt på varumärkesportföljen igen. Senast in är varumärket Lifestraw som marknadsför produkter som filtrerar smutsigt vatten.

Personalförändringar på Haglöfs

När Håkan Nyström i slutet av oktober slutar sin tjänst på Haglöfs leder det till en kedjereaktion av folk som byter tjänst. Här är hela kedjan av förändringar.

Veckans Produkt: Boreas Lost Coast

Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …

Veckans Produkt: Boreas Lost Coast Läs mer

Nordic Eko drar in ström

Nordic Eko breddar portföljen. Senast in är amerikanska varumärket Power Pratical som kommer att börja distribueras nu i höst.

Veckans Produkt: Boreas Bootlegger

Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …

Veckans Produkt: Boreas Bootlegger Läs mer

Många kom till Outdoor Messe

Nästan 22000 besökare kom till årets Outdoor Messe. Mässan i Friedrichshafen fortsätter att vara en av outdoorbranschens starkaste mässor.

Veckans Produkt: Boreas ryggsäckar

Boreas är ett resultat av ett samarbete mellan utomhusbranschfolk med en gemensam vision för framtiden inom friluftsutrustning. Vi tror att de bästa designerna kommer genom erfarenhet, tester och fokus, något som man bäst kommer fram till utan begränsningar av ett stort outdoorvarumärke. Vi ser en möjlighet till bättre produkter, designade från grunden med tanke, funktionalitet …

Veckans Produkt: Boreas ryggsäckar Läs mer

Black Diamond säljer Gregory

Black Diamond Inc. har sålt sitt ryggsäcksvarumärke Gregory. Köpare är väskgiganten Samsonite som betalar drygt 600 miljoner kronor.