Granitbiten och Marmot går skilda vägar
Under nära 20 år har Granitbiten varit distributör och marknadsföringsaktör för Marmots produkter i Sverige. Nu avslutas samarbetet.
Under nära 20 år har Granitbiten varit distributör och marknadsföringsaktör för Marmots produkter i Sverige. Nu avslutas samarbetet.
Modekedjan som redan har en butik i Borås öppnar i maj sin 47:e butik, i näraliggande Alingsås. Två starka områden borde få sportbranschen att se upp: kids outdoor och training.
Outdoorvarumärket Houdini lägger alltmer krut på återanvändning och recycling. Nu öppnar de en popup-butik i PK-huset som kommer sälja begagnade plagg under våren.
Outdoorvarumärket Röjk Superwear gör en nyemission och tillsätter samtidigt en ny styrelse.
Idag öppnade XXL Sport & Vildmark i Emporia, Malmö. Varuhuset, som har 3 500 kvadratmeter säljyta, blir nummer två i ordningen för XXL i staden. Vi har tjuvkikat.
Efter 10 års samarbete tar Patagonia över stafettpinnen från nuvarande distributören Roswi och kommer på sikt att bygga upp en egen organisation.
Asicsägda Haglöfs tillsätter en ny vd. Förre vd:n Carsten Unbehaun går tillbaka till ägarbolaget Asics. Här läser du om vem som tar över uppdraget.
E-handeln lyckas ofta bra med att öka omsättningen, men har i regel svårare att uppnå lönsamhet på sista raden. Outnorth går mot strömmen och presenterar ett positivt rörelseresultat för 2019.
Östersunds friluftslivsstolthet Woolpower har åter vind i seglen. Efter att 2019 ha behövt säga upp 25 medarbetare har bolaget nu återanställt ännu fler – 30 personer.
Åreföretaget Skhoop har fått miljöcerfikatet Oeko-Tex för merparten av 2020 års kollektion. Målet är att alla plagg ska vara miljöcertifierade i kommande kollektioner.