Mässor

Ispo 2010: Tredje dagen

När jag äter semlor börjar jag med det torra locket för att därefter slicka bort grädden. Steg 3 är att äta brödet runt om så att det till slut bara finns kvar två tuggor med mandelmassa. Samma sak med Ispo. Efter två dagar med skidor, Brand New och sportmode var det äntligen dags för en heldag mandelmassa i snowboardhallarna.

Ispo 2010: Andra dagen

Ännu mer intryck från både små och stora företag. Frågan är vad som är mest revolutionerande – Salomons återhämtningsskor eller tysta kardborreband?

Ispo 2010: Första dagen

Starka färger, tydliga kollektioner och positiv stämning. Så kan första dagen av Ispo sammanfattas med några få ord.

Branschens nav

Mötesplats, inspirationskälla och en plats där nya aktörer kan visa upp sig – rätt utnyttjad kan en mässa bli ett nav i en bransch och föra den framåt.

Swesports nye general

Som ny vd för Svenskt Sportforum är Cleas Forsberg också ansvarig för Swesport. Vad har han för planer för mässan och vad bjuds vi på i januari?

Massor att tjäna på mässor

Inspiration, trender och en kall pilsner. När Sportfack pratar nyttan med mässor med Sveriges mässapostel nummer 1, Martin Kössler, finns ingen hejd på det positiva med att mingla under korrugerad tysk plåt.

Årets viktigaste resa

En rätt utnyttjad mässa ger massor med värdefull inspiration, spar butiken tid och ger en ovärderlig koll på nästa säsong. Det menar Anders Engström och Johan Joelsson på Alewalds Sport. Struktur är dock A och O. Utan förberedelser blir mässan lätt messy..

Trogen utställare

Haglöfs investerar mycket pengar i mässor varje år. I första hand handlar mässorna om att visa upp hela varumärket och träffa nya kunder.

Mode lurar i vassen

Från Bread and Butter: Accessoarer är det som sätter extra guldkant på tillvaron, det har streetwearmarknaden insett för länge sedan. Förutom hattar, kepsar, underbara väskor och solglasögon är det hörlurar som verkligen gäller till sommaren 2010.