Mammut förnya sin strategi
Det Schweiziska varumärket Mammut vill göra en omstart i Sverige. Det är ett led i företagets nya fokusering på den Nordiska marknaden. Thomas Tauschek som är ny Sverigechef för Mammut ska leda arbetet här hemma.
Det Schweiziska varumärket Mammut vill göra en omstart i Sverige. Det är ett led i företagets nya fokusering på den Nordiska marknaden. Thomas Tauschek som är ny Sverigechef för Mammut ska leda arbetet här hemma.
Ländskidmärket One Way presenterar sin storsatsning på längdskidåkning på Swesport. I och med storsatsningen kan One Way nu erbjuda butikerna och återförsäljarna ett komplett utbud längdprodukter.
Franska varumärket Millet är tillbaka på den svenska marknaden. Lagom till Swesport plockade International Sportswear Company upp varumärket i sin portfölj.
Adidas är redan Sveriges största sportleverantör. Nu vill de bli ännu större genom att satsa fullt ut även på outdoorsegmentet.
Nu är det officiellt att Taylormade kommer att visa sina nya produkter på PGA Show i Orlando 26-28 januari nästa år.
Cyklar, cyklar och åter cyklar. Och så en del konfektion och tillbehör. Som vanligt bjöd cykelmässan Eurobike på det bästa och mesta från cykelbranschen.
Sveriges, kanske världens, roligast säljare – Lennart Sohlin på Lobster – gör sin sista mässa här på Elmia. Den 8 november, en helt vanlig tisdag, gör han sin sista arbetsdag och faktum är att golf- och sportbranschen kommer att bli lite mindre rolig utan alla Lennarts historier.
Wilson har flera nya klubbor för 2012 och de två hetaste är en svart järnklubba och en lika svart lättviktsdriver.
Inköpsdagar Outdoor flyttade från och med i år från Fiskatorpet till Edsviks konsthall i Sollentuna. Med sina 240 besökare och 50-talet utställare, liknande siffror som föregående år, ansågs flytten som positiv.
Augusti är inte bara sommarens sista månad utan även månaden för årets andra Boutique Fräsh. Precis som i februari samlade mässan det mesta och bästa från Streetwear-Sverige.