Reeboks balansgång mellan hard core träning och lifestyle
Reebok har en stark position i träningsvärlden. Samtidigt vill de vara ett modemärke med sina sneakers. Reeboks marknadschef Nicolas Nath berättar om hur de klarar den balansgången.
Reebok har en stark position i träningsvärlden. Samtidigt vill de vara ett modemärke med sina sneakers. Reeboks marknadschef Nicolas Nath berättar om hur de klarar den balansgången.
Vibram Five Fingers har bytt distributör i Sverige till AB H Brunner. De ska se till att den unika skon används av fler än bara löpare.
Cancerfonden fick en donation på drygt 500 000 kronor av arrangörerna till TCS Lidingöloppet. Pengarna hade samlats in under Lidingöloppshelgen.
I ett års tid har Nike jobbat med tre handplockade marathonlöpare för att spränga tvåtimmarsvallen för ett marathon. De lyckades inte riktigt – det saknades 25 sekunder – men projektet är inte över, och nu har National Geographics gjort en dokumentärfilm om rekordförsöket.
För drygt två år sedan startade Mizuno ett nordiskt dotterbolag. De har skyndat långsamt, men nu är det dags att lägga in nästa växel.
Succémärket Lululemon har från start fokuserat på kläder för yoga och livsstilen runt den aktiviteten. Nu har bestämt sig för att bredda sig mot fler sporter och målet är att hälften av deras försäljning på sikt ska komma från kläder för annat än yoga.
Revolution är ett stort ord som många tillverkare gärna tar till när de har något nytt på gång. I Salomons fall med deras lösning för att individanpassa löparskor är ordet helt berättigat. Låt oss presentera Salomon ME:sh.
Craft gör gemsam sak med Sportamore och går in som sponsor till Tjejmilen.
Allt fler tränar till musik, en ljudbok eller podcasts. Men när du tränar kan det vara farligt att stänga ute det omgivande ljudet. Därför finns de trådlösa hörlurarna AfterShokz.
På lördag morgon ska tre specialutvalda Nikelöpare försöka sig på den snudd på omöjliga uppgiften att springa ett maraton på under två timmar.