Samsonites guide till outdoorgalaxen
När någon säger Samsonite är det i första hand bilden av plastresväskor på hjul som poppar upp i medvetandet. Det är på gång att förändras nu när Samsonite satsar på outdoor.
När någon säger Samsonite är det i första hand bilden av plastresväskor på hjul som poppar upp i medvetandet. Det är på gång att förändras nu när Samsonite satsar på outdoor.
Ständigt förbättringsarbete på alla fronter. Houdinis målsättning är tuff och envis. En fördubblad omsättning för varje år visar att det stenhårda arbetet på ”Cirkus Houdini” har gett resultat. Nu ska de göra samma resa i Europa.
Från att ha varit tråkigt, konservativt och enformigt har golfmodet fullkomligt exploderat. Ett av de varumärken som vuxit med explosionen är familjeföretaget Daily Sports. Nyckeln till framgången ligger i känslan för passform och trogna återförsäljare som räknas till familjen.
När Callaway utvecklar produkter är det ingenjörerna som står för idéerna men spelarna som godkänner allt. Som spindeln i nätet för all produktutveckling sitter Jeff Colton och han har 150 medarbetare till sin hjälp.
Born globals. Poc föddes med en stark längtan att nå ut i vida världen. 2008 ökade de exportomsättningen med 110 procent till 42 miljoner. Om fyra år ska den ha ökat till 250 miljoner. Målet är att bli ett miljardbolag.
Är cyklister mogna för ett nytt cykelmode som inte är synonymt med orden tajt, trikå och svart? Sportfack tog tempen på några leverantörer som vågar tänka utanför boxen.
Norska Skigutane är en raket i sportbranschen. På åtta år har de ökat sin omsättning med otroliga 3.200 procent. Nu ska de erövra Sverige och de ska göra det med skratt och innovationer.
Kask började som ett tidsfördriv på flygplatser. De virkade mössorna har hängt med på mängder av strapatser med Kaj och Sverre. Nu är de redo för nästa utmaning.
Reebok ska bli etta på tjejträning. Med rätt produkter, rätt organisation och en satsning som ska göra träning roligare ska Reebok ta förstaplatsen från Nike.
New Wave Sports siktar på att bli en Nordenspelare. Men först vill de att sportbranschen i Sverige ska lära sig att handla många varumärken av en och samma sportgrossist.