Leverantörer

När rodden kom in i värmen

Roddmaskinen – så självklar! Idag finns den på snart sagt alla träningsanläggningar i landet. Hur den hamnade där är inte bara en amerikansk historia, utan också en svensk. En företagsframgång med en envis entreprenör vid årorna. Text & Foto: Nicke Hallgren

När rodden kom in i värmen Läs mer

Haglöfs förstärker

Skiftet av verkställande direktör på friluftsföretaget Haglöfs följs nu av nya strategiska rekryteringar. Företaget anställer Sara Wänseth som ny marknadsdirektör som ett led i den långsiktiga expansionen av Haglöfs varumärke.

Haglöfs förstärker Läs mer

Generationer av kunskap

Göran Göthager lyser av stolthet på ett sätt som jag sällan har upplevt. Dottern Anna är mer sprudlande glad. Kombinationen av stolthet och glädje är också kännetecknande för deras varumärke Ivanhoe och hur det ska möta framtiden.

Generationer av kunskap Läs mer

Outdoor på Merrells vis

Merrells framgångar vilar mycket på deras breda tolkning av outdoor. Det som för vissa är begränsat till äventyr i orörd natur är för Merrell allt från storstadsvandringar till fartfylld vattensport. Merrell är världens största outdoorskoföretag men trots det är det mycket mer resa än äventyr i deras marknadsföring.Sneakers enligt Merrell.

Outdoor på Merrells vis Läs mer