Ledare

Den svenska exportsuccén

Ispo i februari blev en manifestation i uppåtriktade mungipor. Med över 80 000 besökare på fyra dagar är det omöjligt att inte påverkas positivt av det enorma trycket. Speciellt när besökarna på Ispo kom med två fantastiskt bra vintrar i bagaget. Skid- och snowboardtillverkarna har fått tillbaka glöden i både ögonen och produktutvecklingen och det är […]

Den svenska exportsuccén Läs mer

Framtidens bästa säljare

Under hösten har jag åkt runt i Sverige och pratat trender och framtidens handel på Sportakademin. Min analys av vad som krävs för att bli en vinnare när konkurrensen ökar med både e-handel och lågpriskedjor och kunden har insett sin roll som kung i näringskedjan, består av tre punkter. 1. Du måste bry dig om

Framtidens bästa säljare Läs mer

Behövs alla nya produkter?

Det är snart dags för ännu en inköpsrunda. Skidor, snowboards, skridskor och inte minst kläder och skor för vintern 2011/2012 ska köpas in. Som vanligt kommer säljarna att vara lyriska över hur bra deras nya och helt omgjorda modeller är men frågan är om allt verkligen behöver göras om varje år. Visst blir det lite

Behövs alla nya produkter? Läs mer

Var är alla brudarna?

Årets roligaste lista är den om Sportbranschens 25 mäktigaste personer. En lista full av driftiga och otroligt kunniga människor som utvecklat sportbranschen framåt med sitt engagemang. Samtidigt är det också en riktigt dyster läsning. På listan finns nämligen inte en enda kvinna.

Var är alla brudarna? Läs mer

Jag är en digital junkie

Hej, jag heter Martin och jag är en digital junkie. Jag älskar allt som blinkar, piper och börjar med ett i. Finns det dessutom någon form av statistikfunktion så är jag såld, då finns det ingen chans att säga nej. Nu har det gått så långt att jag knappt kan idrotta utan att ha med en digital pryl.

Jag är en digital junkie Läs mer