Fjällräven bäst på hållbarhet
Listan över de varumärken som konsumenterna associerar med hållbarhet har presenterats i den årliga undersökningen Sustainable Brand Index. Fjällräven tog förstaplatsen.
Fjällräven bäst på hållbarhet Läs mer
Listan över de varumärken som konsumenterna associerar med hållbarhet har presenterats i den årliga undersökningen Sustainable Brand Index. Fjällräven tog förstaplatsen.
Fjällräven bäst på hållbarhet Läs mer
Fjällräven gör ett strategiskt val, och kommer satsa mer på specialistbutikerna. Det innebär bland annat att de bryter med en stor kedja i Sverige.
Fjällräven satsar på specialistbutikerna Läs mer
Det svenska outdoorföretaget Fjällräven lanserar sin nya kollektion Bergtagen nu på hösten. Företaget har också för första gången integrerat Recco-reflektorer i sina nya plagg.
Fjällräven samarbetar med Recco Läs mer
Fjällräven Polar har gått från ett entusiastevent till ett äventyr som det snackas om globalt tack vare Fjällrävens sätt att använda sociala medier. Sportfack fick hänga med under den sista etappen av årets äventyr.
Fjällräven bygger sitt varumärke med äventyret Fjällräven Polar Läs mer
Fjällräven säger själva att de mest har varit vandring framåt i skogen. Nu ska de upp över trädgränsen och gå uppåt, inte bara framåt.
Fjällräven lämnar skogen Läs mer
Vår branschkollega tidningen Habit utser på sin Modegala bland annat Årets Sportleverantör. De tre finalisterna är nu klara och det blev följande: Fjällräven, Röhnisch och Elevenate.
Finalisterna i Årets Sportleverantör Läs mer
När Fenix Outdoor presenterade sina siffror för årets första kvartal så var det snudd på idel bra siffror. Fjällräven sticker ut med imponerande siffror.
Fenix Outdoor imponerar Läs mer
Genom att alltid se satsningar som långsiktiga investeringar kan Fjällräven gå sin egen väg. Som till exempel jobba tre år på en helt ny tältkollektion eller ta fram en jacka som kostar 15 000 kronor.
Fjällräven går sin egen väg Läs mer
Fjällräven ligger helt rätt i tiden när de i nu höst lanserade sin första jaktkollektion. Intresset att jaga växer snabbt bland köpstarka storstadsbor och de är vana att handla sin utrustning i sport- och outdoorbutiker.
Efter flera års arbete kan Fjällräven hösten 2014 lansera ”Dunlöfte”. En viktig milstolpe för företaget vilket innebär att Fjällrävens dunprodukter numera endast innehåller garanterat etiskt producerat dun.
Fjällräven har schysst dun i påsen Läs mer