Fitness

Polar lanserar ny pulsklocka

Det finländska teknik-och sportföretaget Polar lanserar i veckan sin nya pulsklocka M 600. En pulsklocka som har det mesta från gps och pulsmätning till träningstips och sömnkontroll.

Newline köper Carite

Det danska klädmärket Newline har köpt det lika danska klädmärket Carite. Newline är starka inom löpning och cykel medan Carite främst fokuserar på kläder för fitness.

Stadium lanserar nytt butikskoncept

För första gången på flera år lanserar Stadium ett nytt butikskoncept. Det har fått namnet Stadium Pulse och är specialiserade på träning, löpning, sportswear och sneakers

Dcore satsar på Polygiene

Efter tre års tester väljer svenska Dcore att satsa fullt ut på Polygiene för att få bort lukten i träningskläderna. Och de har mer att berätta…

Röhnisch får ny huvudägare

Claes och Fredrik Röhnisch säljer 68,5 procent av Röhnisch till investmentbolaget Creades för att kunna öka takten i ambitionen att bli ett internationellt varumärke.

Slitstarka skor

Olle Ljungström sjöng om slitstarka skor i låten ”En apa som liknar dig”. Nu finns det ett par riktigt slitstarka skor till alla crossfitälskare för Reebok har släppt en ny version av deras CrossFit Nano och den har fått en ovansida med Kevlar.

Allt spelar roll för Casall

I höst drar Casall igång kampanjen ”It matters”. En kampanj som både pekar på att deras produkter gör skillnad och på att kundernas val gör skillnad.

Skins tar in nytt kapital

När Skins testade att få in nytt kapital via crowd funding och mindre finansiärer hörde istället investmentbolag av sig. Nu förhandlar de med fyra stora finansiärer för att få in kapital till en satsning på marknadsföring och produktutveckling.

Träna med Colour Wear

Color Wear breddade sig i år med en träningskollektion för både tjejer och killar som tränar på gym, springer eller kombinerar det i OCR. Breddningen har gått bra och därför satsar de ännu mer på det segmentet.

Nordiska yogakläder

Sverige har fått ett nytt klädmärke. Den här gången är det kläder för yoga och livvstilen som omger den aktiviteten. Märket heter YogiYogini och har ett tydligt fokus på en hållbar produktion.