Outdoorbok för de minsta
Bokförlaget Calazo har släppt en bok om outdoor för de allra minsta.
Outdoorbok för de minsta Läs mer
Bokförlaget Calazo har släppt en bok om outdoor för de allra minsta.
Outdoorbok för de minsta Läs mer
Starka färger, streetinspirerade kängor och en fortsatt viktjakt bland hårdvaruleverantörerna. Där finns essensen för outdoortrenderna 2009. Men mest ny energi till produkterna för utelivet på landet kommer från – staden.
Nike och Adidas har tillsammans 58 procent av skomarknaden. Det som dock kommer att sitta på fötterna när det om 30 år ska spelas in en nostalgifilm om år 2007 är ett par färgglada träskor – i plast.
Sportskomarknaden 2007 Läs mer
Unihoc, Zone och Exel – huka er. Nu kommer X3M. Männen bakom märket sticker ut hakan: Vi ska bli störst i världen. Hyffsat kaxigt av en enprocentare.
X3M smider extrema planer Läs mer
I lagsporter som fotboll, handboll och basket krävs det kondition, ett avvägt passningsspel och spelförståelse för att vinna. Och inte minst god laganda. Det har man på Uhlsport Scandinavia. Därför tänker man nu utmana de stora spelarna på marknaden.
I över 60 år har Adidas och Puma krigat om marknadsandelar. Men historien går längre bak än så. Vad som började som ett lyckat brödraföretag utvecklades till bitter familjefejd och slutligen splittring. Ur askan reste sig två av sportvärldens verkliga giganter.
Brödrakriget som födde två imperier Läs mer
Tittar du på butikernas skoväggar är det lätt att få uppfattningen att det bara finns fyra fotbollsmärken i Sverige. Det är inte sant. Sportfack har pratat med sju leverantörer som utmanar ”de fyras gäng”.
Fotbollens utmanarmärken Läs mer
Sportfack – Tema Handel Secret Shoppers Omyndiga kunder Rekrytera rätt Skräddarsydda produkter – New Wave Sports – Cykelmässan i Jönköping – I Fokus: Truvativ Hammerschmidt – Fiskeprodukter Golf Business – Årets Leverantör Golf – Årets klättrare – Abacus – Golf Store Group – Liemannen David Leet – Alla skaft håller inte färgen – Inför Golfmässan
Nu ska jag sticka ut hakan ordentligt och hävda att Ingemar Stenmark inte var en skidtalang. Lika lite som Björn Borg hade talang för tennis eller att David Beckhams frisparkar handlar om talang. Visst, de var alla tre bäst i världen inom sina sporter, men talang för dem hade de inte.
Det finns bara en talang Läs mer
Slentrianmässig prissättning är en ogenomtänkt taktik för att höja lönsamheten i butiken. Rätt taktik är i stället att se över siffrorna på prisskyltarna. Och att bilda den dynamiska duon – lockvaran och kombinationsvaran. Precis som med Big Mac & Company.
Prissätt taktiskt rätt Läs mer