Tjuvkik – här lanseras H&M:s nya ridkläder

Den 30 november sker det officiella släppet av H&M:s helt nya ridsportsmärke All In Equestrian, men kläderna har redan släppts för en utvald skara. Sportfack har fått kika på kollektionen.

Hästen vid namn H&M All In anses av många vara en av världens bästa hopphästar. Han har tillsammans med landslagsryttaren Peder Fredricsson hoppat in alltifrån EM-guld till VM- och OS-guld. I våras pensionerades den 17-åriga hästen från tävlingslivet men minnet av honom lever kvar. Nu lanserar modejätten H&M ett helt nytt varumärke som hyllar hästen: All In Equestrian.

LÄS MER: H&M hyllar legendarisk häst med ridkollektion

Varumärket lanseras officiellt den 30 november på tolv olika marknader i Europa och försäljningen kommer att ske digitalt på en helt egen sajt dedikerad för varumärket. Sajten har dock redan nu öppnats upp för utvalda köpare och under onsdagen håller Peder Fredricsson och landslagskollegan Malin Baryard-Johansson i ett live shopping-event online, direktsänt från deras popup-butik på Friends Arena. Popup-butiken kommer att hålla öppet hela helgen i samband med Sweden International Horse Show.

Sportfack har fått en liten tjuvkik på den splitternya kollektionen med ridkläder, som präglas av hög modegrad. Ridkläder för tävling och träning blandas med kläder som även funkar på väg till och från stallet. De erbjuder kläder både för junior, dam och herr, även om herrkollektionen är mindre än de övriga.