I samband med att Tjörnbro Arena utvecklas har man nu tecknat avtal med Tenson, som grundades på västkusten för över 70 år sedan.
Tenson, med sina rötter på den svenska västkusten, går in som samarbetspartner till Tjörnbro Arena på produkt- och butiksidan. Avtalet sträcker sig över tre år, fram till 2026, och målet är att tillsammans säkerställa den bästa butiksupplevelsen i Bohuslän när det kommer till träning och outdoor. Tjörnbro Arena är en spännande plats där mycket är på gång. Enligt ett pressmeddelande har de för avsikt att under de kommande åren bygga upp en ”oslagbar anläggning” med ett område som specialanpassats för träning, utomhusupplevelser och hälsa. Tanken är också att Tjörnbro Arena ska fungera som ett nav för alla olika typer av upplevelser i Bohuslän.
Johan Lund är CCO på Tenson. Han säger att samarbetet ligger i linje med Tensons strategi för att möta kunden och användaren där deras produkter faktiskt används.
– Vårt samarbete kommer manifesteras i flera viktiga delar. Bland annat profilering av personal och instruktörer, aktivering där vi använder anläggningen som kickoff- och presentations-destination samt överföring av know-how kring retail i butiksdelen.
Anders Nykvist arbetar på Tjörnbro Arena. Han är glad över Tenson-samarbetet.
– Tenson kommer med sin långa erfarenhet inom kvalitativ produktutveckling av friluftsartiklar samt know-how kring butiksförsäljning och upplevelseprodukter. De tillför kunskap och engagemang när vi nu går in i nästa fas av utvecklingen, säger Nykvist.