Svenska outdoorvarumärket Pinewood har i flera år stött Barncancerfonden, nu går de ett steg till och kampanjar själva mot cancern, bland annat genom att öronmärka pengar från försäljningen av ett urval produkter under hösten.
Kampanjen, som omfattar både stillbildsmateial och rörligt, rullar i sociala medier under hösten och en del av försäljningen från ett antal utvalda produkter skänks oavkortat till cancerforskningen.
– Att tvingas inse att cancer inte bara drabbar andra har varit en viktig lärdom för livet och det är en självklarhet för oss på Pinewood att göra en aktiv handling i kampen mot cancer. För ord räcker inte till, säger Rainer Rüssel, Pinewoods vd och grundare, i ett pressmeddelande.
Hela företaget är involverade och Pinewood använder sina egna medarbetare och deras egna erfaremheter av sjukdomen i kampanjen. Försäljningsperioden av de utvalda produkterna pågår fram till den 8 november. Totalt ingår ett 15-tal plagg och acessoarer i produkturvalet.
Relaterat företag i Sportregistret
- Pinewood
Pinewood är en ledande tillverkare av kläder och tillbehör för ett aktivt friluftsliv. Vi levererar hållbara jakt-, fiske-, fritids- samt hundsportskläder för vuxna så väl som till barn. Vi är ett passionerat familjeföretag med många år i branschen. Miljö och hållbarhet är en naturlig del i vår produktutveckling och med vår egen klädfabrik säkrar vi upp hög kvalité i våra produkter.