Puma och Helly Hansen tar samarbetet vidare och presenterar nu en ny kollektion som flirtar vilt med 90-talsstreetwear.

De båda aktörerna Helly Hansen och Puma vill låna av varandra och mixa Pumas sportkänsla med Helly Hansens funktionsådra. Nu rullar den andra vågen ut i samarbetet och tillsammans fortsätter de att leka med 90-talets hiphopkultur, i materialval, grafiska mönster och färger.

I nya serien ingår både kläder som leggings, top och byxor – men även skor (se bild ovan) och en ryggsäcksmodell med rullkåpa och stor frontficka (till vänster). Den tredje serien kommer lanseras till hösten. Enligt uppgifter till Sportfack kommer samarbetet troligen stanna där, efter den tredje kollektionen.
Den nuvarande kollektionen finns ute från och med nu och säljs via puma.com, i Puma-butiker, via hellyhansen.com, i Helly Hansen-butiker samt hos utvalda återförsäljare.
Relaterat företag i Sportregistret
Helly Hansen Sport
Marknadsför sportkläder/accessoarer, funktionskläder, arbetskläder samt sport- och modeskor.