Det populära Winterrun-evenemanget arrangeras i år för femte gången. I anslutning till tävlingarna öppnar de fyra huvudponsorerna en pop-up butik i både Stockholm och Göteborg.
Winterrun-evenemanget fick sin början när företagen Icebug och Craft slog sina kloka huvuden ihop. Två andra svenska företag, Thule och Silva var inte sena att haka på. Nu tar företagen nästa steg och öppnar tillsammans en pop-up butik i anslutning till Winterrun både i Stockholm och Göteborg. I butiken kommer att finnas allt vad en vinterlöpare kan tänkas behöva, allt från dubbade skor, funktionell konfektion, pannlampor och löparvagnar. Butiken kommer att hålla öppet sju dagar i veckan. Den första pop-up butiken öppnar i Stockholm den 25:e november och kommer att finnas på plats fram till julafton. Därefter flyttas butiken till Göteborg.
Intresset för vinterlöpning har ökat och tanken med Winterrun är att erbjuda motionärerna en morot för träningen i vintermörkret. Under Winterrun är sträckan 10 km och i samband med tävlingarna lyses start-och målområdet upp av stora eldkorgar, facklor och eldshower. Det första loppet går av stapeln den 21:a januari med start och mål på Liseberg. I Stockholm arrangeras loppet en vecka senare, den 28:e januari och start-och målområdet är då på Skansen. Loppet arrangeras senare också i Oslo och i Bergen.
Relaterat företag i Sportregistret
Craft of Scandinavia
Craft of Scandinavia är en sportleverantör som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter inom sportbranschen samt profilsektorn. Craft of Scandinavia säljer och marknadsför Craft och Speedo.