Amer Sports ökar närvaron i butik

Handeln förändras och då gäller det att även leverantörerna förändrar sitt sätt att jobba. Amer Sports rekryterar för att öka sin närvaro i butik.

Det sker hela tiden förändringar på marknaden med mer centraliserade inköp hos kedjorna och ett större behov för leverantörerna av att ha butiksnärvaro med fokus på utbildning, komplettering och uppskyltning, säger Crilla Lidgren, vd Amer Sports Sverige. Om inte vi som leverantör förändras snabbare än branschen i stort så hamnar vi efter och får problem. Därför har vi anställt två fältsäljare som ska resa runt i landet och hjälpa butikerna med försäljningen.

De två nya säljarna heter Marcus Eliasson och Johan Hjertquist och deras uppgifter som fältsäljare är att utbilda butikspersonal på Amer Sports produkter, hjälpa till att skylta deras butiker på ett säljande sätt i butiken och komplettera med storlekar och färger när butikens lager börjar sina. Helt enkelt se till så att beställda varor säljer så bra som möjligt.

– Det är en oerhört tuff konkurrens i sporthandeln idag, säger Christer. Självklart mellan sportbutikerna men kanske ännu mer mellan sport och andra produkter som kläder, skor och elektronik. Vi som leverantörer måste hjälpa butikerna att både bli effektiva, kunniga och tilltalande för att möta den här konkurrensen.

Marcus Eliasson har tidigare jobbat på Intersport och ansvarar för distriktet södra/västra medan Johan Hjertquist har varit promotor för Amer under några år och nu blir fältsäljare på distrikt södra/östra.

 

Relaterat företag i Sportregistret

  • SALOMON

    Salomon är grundat 1947 i de franska Alperna med ambitionen att skapa innovativ utrustning som gör det möjligt för människor att ha roligt, utvecklas och utmana sig själva i naturen, ...