Svensk distributör bakom Rehbands nya e-handelsplattform

Svensk distributör bakom Rehbands nya e-handelsplattform

Rehbands nya nordiska e-complattform sjösätts nu i oktober och för driften står den svenska distributören Active Brands Group.

Publicerad

Hélène Briggert, e-comansvarig på Active Brands Group.

I juni stod det klart att svenska Active Brands Group blev nordisk distributör för Rehbands produkter. Men rollen har flera bottnar än så. Nu när Rehbands nya nordiska e-handelssajt lanseras i oktober är det Active Brands Group som står för både plattformen och den fortlöpande driften.    
– Ja, vi ser Rehband som en långsiktig partner och har valt att bygga upp en nya e-handelsplattform riktad till de nordiska kunderna. Utan att nämna några siffror eller detaljer så har satsningen förverkligats i en gemensam investering av oss och Rehband, säger Hélène Briggert, e-comansvarig på Active Brands Group, till Sportfack. 

Den svenska distributören sköter dessutom all lagerhållning (i Västervik) samt ansvarar för kundtjänst i Norden för Rehband, en annorlunda lösning som båda parter tror på.
– Vi erbjuder Rehband en helhetslösning i både onlineförsäljning och ett mer intensivt säljarbete mot ÅF-ledet. Tidigare hade Rehband bara en säljare i Norden, så vi tror att vi kan öka deras försäljning i Norden, säger Pierre Garami, försäljningsansvarig på Active Brands Group.  

Fokus kommer att ligga på både onlinehandel och fysiska återförsäljare. Active Brands Group, som är ett sorts multi brand house, ansvarar även för Rehband-försäljningen gentemot de baltiska staterna, men onlineplattformen kommer än så länge enbart finnas i svenska, danska, norska och finska versioner. Rehband har även tidigare haft lokala sajter, men nu är det en helt ny plattform som ska rullas ut. Svenska IT-företaget Vendre står för teknikbygget bakom plattformen.
I det större perspektivet ser Active Brands Group ett högre värde i att ta fram en e-comlösning för just Rehband. De vill kunna erbjuda även andra varumärken en palett av tjänster, som spänner över områden som annars kanske inte förknippas med en klassisk distributörsroll.
– Vi vill ha ett helt hus där vi kan erbjuda varumärken att antingen bara hyra in sig i ett rum eller köpa in sig i hela huset som en helhetslösning. Det är vår affärsidé, säger Hélène Briggert.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

5 kommentarer

Oskar: Låg tröskel för att bli älskad. Håller med om att det lät lite trist, ska skärpa mig även om jag ibland tycker att det blir lite väl gnälligt på gnället. Mer konstruktivt framöver. Bra Johan.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842