Salomon blir partner till norska Birken Skifestival

Terje Lund Olsen och Bård Bakke.

Salomon blir partner till norska Birken Skifestival

Salomon och norska Birken Skifestival har i dag signerat ett samarbetsavtal fram till 2025. Salomons målsättning är att få fler att åka längdskidor.

Publicerad

– Vi är väldigt glada för att ingå ett samarbete med Birken Skifestival, detta är något vi önskat oss under en längre tid. Vår målsättning med detta avtal är att inspirera fler till att åka längdskidor, skapa mer synlighet och uppmärksamhet samt styrka relationer med våra distributionskanaler, säger Bård Bakke, Global Commercial Manager på Salomon, i ett pressmeddelande.
Från Birkens sida vill man gärna ha samarbete med aktörer som tänker och driver längdåkningen framåt, och som kan vara med och utveckla skidfestivalen, vilket man anser att Salomon gör.  
– Vi har länge sett att Salomon är offensiva och fått en stark position på längdmarknaden. Salomon har solida planer för att växa vidare i samarbete med Birken skifestival och vi ser fram emot att vara en del av den resan, säger Terje Lund Olsen, sponsor- och marknadsansvarig för skidfestivalen.

Bland de andra sponsorerna finns varumärken som Swix och Subaru, i rollen som huvudsponsorer - samt Asics och Oakley som samarbetspartners. Anmälningarna till Birken Skifestival 2021, öppnar i oktober. Själva festivalen hålls i mars i vår i norska Rena. Festivalen inkluderar en rad längdlopp på olika distanser.
– Tillsammans har vi som huvudmål att sänka barriären för att åka längd och bidra till att så många som möjligt har lust att delta på något av festivalens många skidlopp, avslutar Bakke.

I Sverige ansvarar Amer Sports Sverige AB för försäljning och marknadsföring av Salomons produkter.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206